Vest-Finnmark Regionråd til Oslo

Vest-Finnmark Regionråd har sitt neste møte i Oslo den 22. mai 2007. Her vil framtidige utfordringer for kommunene i Vest-Finnmark bli presentert både for Stortingsrepresentanter og politisk ledelse i UD.

I regionrådsmøte den 14. og 15. februar i år ble det vedtatt at regionrådet med bakgrunn i tidligere vedtatte strategiske plan, skulle utarbeide en presentasjon av de utfordringer som må tas tak i i regionen, dersom både regjeringen og kommunene skal lykkes i en Nordområdesatsing.

Regionens næringsnettverk har sammen med daglig leder utarbeidet et slikt dokument. Det er særlig lagt vekt på de samferdselsutfordringer regionen står ovenfor i tillegg til næringsutvikling og kompetanse.

22. mai 2007 har VFR møte i Oslo og skal samtidig presentere regionens nordområdeutfordringer for Utenriksdepartementet og regjeringsfraksjonen i Stortingets Transport- og samferdselskomite.

I tillegg skal VFR behandle andre aktuelle saker.

Kvalsund/Havøysund, 11. mai 2007.