skolen_100x67

50.000 kr. til Havøysund skole

Næringsnettverket i Vest-Finnmark regionråd har vedtatt å bruke 50.000 kr. til kursing av lærere og gründercamp for elever ved Havøysund skole. Dette er midler som var satt av til tiltaket "Ungt entreprenørskap" i Strategisk plattform 2010.

Tiltaket i Strategisk plattform er beskrevet slik:

Beskrivelse :

Det er en allmenn interesse i alle lokalsamfunn for utvikling av en lokal kultur for entreprenørskap, og grunnskolen er en viktig arena i denne forbindelse.

Ungt entreprenørskap arbeider for at denne kulturen overføres til skoleungdom på alle nivå, fra grunnskole til høgskole. Vest-Finnmark regionråd ønsker å stimulere dette arbeidet i Vest-Finnmark, og vil finansielt støtte de beste elevbedriftene i Loppa, Hasvik, Kvalsund, Måsøy eller Honningsvåg.

Gjennomføring :

Etablere et samarbeid med Ungt entreprenørskap som i samråd med daglig leder, Vest-Finnmark regionråd blir enige om hvilke elevbedrifter som skal premieres og beløpets størrelse. Elevbedrifter som får støtte må framstå som modeller og inspirasjon til andre.

Resultatmål Tilskudd til en eller flere elevbedrifter på grunnskolenivå.

Havøysund skole var eneste skole i regionen som hadde gjort innspill til saken og Næringsnettverket i Vest-Finnmark regionråd har 24. februar gjort vedtak om at kr. 50.000 brukes til følgende tiltak:

1. Kursing av lærere ved Havøysund skole. Vest-Finnmark regionråd regner med at dette kan skje i Havøysund og vi ber i den anledning Havøysund skole se på mulighetene til å invitere lærere fra andre skoler i småkommunene i regionen til dette.

Kostnadene for disse må de dekke sjøl.

2. Gründercamp for elever ved Havøysund skole.